Ofte Spurte Spørsmål

Lurer du på noe som ikke blir besvart på under anbefaler vi at du tar kontakt med noen av vaktene i start og målområdet under arrangement.

Når starter løpet?
Arrangement 1, blå, 1-200, kl. 11:15 – 11:22
Arrangement 2, rød, 201-400, kl. 11:35 – 11:42
Arrangement 3, gul, 401-613 kl. 11:55 – 12:03

Er det mulig å kjøpe årets t-skjorte eller endre størrelsen?
– Ja, til og med søndag 1. november. Logg deg inn med brukernavn og passord her.

Er det mulig å legge bagasjen et sted under løpet? Er det dusjmuligheter?
Med bakgrunn i smitteverntiltak, blir det ikke mulighet for dusjing eller skiftegarderobe. Hvert arrangement vil ha eget bagasjetelt. Husk å ta på bagasjelappen.
Vi anbefaler at løpere tar med seg noe ekstra tøy, slik at man kan skifte til noe tørt og varmt etter målgang.

Hvordan er det best å komme til starten på løpsdagen?
– Vi anbefaler å ankomme til fots eller sykkel. Kommer du med bil – er det parkeringmuligheter i «P-Forum» (nærmest starten) og P-Siddis». Det vil være svært begrenset med parkeringsmulighet like ved startområdet.

Har løpet en egen hashtag?

– Ja, bruk #3sjoers eller #irun3sjoers

Når bør man være på plass på lørdag for å gå inn i startfeltet?
– Vi ber løpere være klar 15 minutt før sin starttid. Innen da må man ha levert inn bagasjen sin.
Starttida for din pulje, vil stå på startnummeret ditt.

Jeg overtok ett startnummer i siste liten fra noen – kan jeg selv endre navnet på nummeret i systemet?
– Ja dette kan du gjøre selv, bare gå hit og følg instruksjoner: http://3sjoers.no/endring-av-pamelding-kjopsalg-av-startnummer/  – skal du selge din plass anbefaler vi at du legger denne ut på www.finn.no.

Hvilke fartsholdere tilbyr dere i år?
– Med bakgrunn i smittevern, blir det ingen fartsholdere i år.

Hvilke premier deles ut?
– Alle deltakere får en flott medalje.
Vi har også hedersmedaljer for de som har deltatt 5, 10 og 15 ganger. Er det din tur å få denne, så spør etter den når du henter ditt startnummer.
Beste kvinnelige og mannlige 40, 50, 60 og 70-åringer får gavekort på 500 kr på Løplabbet, og løpets 3 beste menn og kvinner får pengepremier på 3, 2 og 1 tusen kr.
Det blir ingen premieutdeling i år.

Jeg har løpt flere år, men husker ikke når og hvor mange ganger – kan jeg se dette en plass?
– Ja – på denne linken finner du en oversikt hvor du kan søke opp ditt eget navn.

Har dere en hotellavtale?
– Ja, med Scandic Forum, like i nærheten av start-/målområde. Få 20 % rabatt på nett, oppgi kode PROMO20B. Ønsker du å kunne endre bestillingen, send e-post til meeting.forum@scandichotels.com. Dette gir 10 % rabatt. Ønsker du gratis sen utsjekk kl 16, så nevn det i kommentarfeltet.

Er det vakter langs løypen?

– Ja, det vil det være, men for å unngå feilløping oppfordrer vi alle til å studere løypekartet nøye i forkant av løpet.

Løypen – er den lik som ifjor?
– Ja, men start-/målområdet er flyttet ca 1,4 km tidligere, til Mosvangen Camping. Dette er gjort pga teststasjon i gammelt startområde, og at vi av den grunn ikke får lov til å være på Tjensvoll.

Er det toaletter langs løypen?
– Ja, det vil være toaletter etter rundt 9 og 17 km.

Er det toaletter i målområdet?
– Det vil være toaletter i startområdet og i hvert oppmøtepunkt for de ulike arrangementene.

Hva mat og drikke serves i målområdet?
– Man får en flaske 0,5 liter drikke Imsdal vann eller Pepsi Cola.

Er det noen makstid?
– Ja, den er på 3,5 timer.

Hva tilbys på drikkestasjonene og hva kommer først og sist?
– Imsdal 0,3 liter

Hvor langt er det mellom drikkestasjonene?
– Det er 3-5 km mellom hver drikkestasjon.

Serveres det mat på drikkestasjoner?
– Nei, kun drikke på drikkestasjoner.

Kan jeg delta med barnevogn?
– Nei, vil tillater ikke deltakelse med barnevogn, rullestol eller lignende, dette grunnet vårt fokus på sikkerhet for alle som er involvert i vårt arrangement. Les mer her.

Kan jeg ha en syklist med meg i løypen?
– Nei, vil tillater ikke at en syklist følger en løper. Det er en sikkerhetsrisiko for de andre løperne og en unfair ovenfor andre deltakere. Overtredelse av dette kvalifiserer til diskvalifikasjon av deltakeren.

Jeg ønsker ikke at mitt resultat skal vises på nettet – hva må jeg gjøre?
– Skriv til Ultimate Sporte Service på mail@ultimate.dk – senest en uke etter løpet, opplys om ditt ønske samt navn og startnummer.

Når arrangeres 3-Sjøersløpet neste år?
– Løpet arrangeres første lørdag i november.