HENTING AV STARTNUMMER:

Utleveres: 4 nov. 10:00-19:00 og 5 nov. 08:00-11:00.

DET ER MULIG Å HENTE STARTNUMMER FOR ANDRE – FINT HVIS MAN DA KAN FREMLEGGE VIDERESENDT EPOST ELLER SMS FRA DE MAN HENTER FOR 😀 🙂

Startnummer deles i år ut i en av hallene til Stavanger Tennisklubb, se inngang markert på bilde:

tennishallen

For eksakt lokasjon i kart klikk her: https://goo.gl/8aRQDh

ETTERANMELDING:

Det er mulig å melde seg på helt frem til klokken 10:00 på løpsdagen.

T-SKJORTER:

Førstemann til mølla! Vi selger et begrenset utvalg t-skjorter for 200kr – les om t-skjortene her. Disse blir solgt ved startnummerutdelingen. Bestilte du t-skjorte da du meldte deg på, vil denne kunne hentes samtidig som du henter ditt startnummer.

ENDRING AV NAVN/INFO PÅ PÅMELDING:

Trenger du å endre informasjon i din påmelding (navn/mobilnr/adresse/klubb..) logg deg inn her.

HUSK: Gir du bort eller selger du ditt startnummer etter 30 oktober – vil navneendring kun vises i resultatlisten, startnummeret er allerede trykket med påmeldt navn per 30 oktober. Endrer du selv på nettet som beskrevet i linken over er det gratis – ønsker du hjelp til å gjøre dette når du henter startnummer – koster det 100kr å endre navn.

Kan du ikke delta – refunderes ikke betalt påmelding. Dette er også angitt på våre nettsider.

VIKTIG: FOR AT KORREKT NAVN SKAL VÆRE MED I TRYKKEN, ENDRE NAVN FØR ELLER I LØPET AV 30 OKTOBER. ENDRING ETTER DENNE DATO VIL KUN VÆRE I SYSTEMET OG IKKE PÅ STARTNUMRE SOM TRYKKES.

STARTFELTET:

Alle startnummer vil ha en fargekode som er basert på løperes egen antatte sluttid. Alle løpere deles inn i syv puljer. Starten vil gå puljevis fra kl 11:00, og det er viktig at alle løpere er klare senest 15 minutter før sin start.

Når du kommer inn i puljen din still deg bak en fartsholder som passer den tiden du kommer til å løpe på. Dette gjør det enklere for ALLE. Hvis alle står bak rett fartsholder – vil hele fartsfeltet gli smidig gjennom løypen og vi unngår mange som prøver å løpe forbi hverandre. Må du løpe forbi noen – hold venstre!

Løpere som stiller i «raskere» puljer enn angitt på startnummer – vil bli henvist til riktig pulje av vakter.

VIKTIG: MØT OPP I GOD TID – VÆR KLAR TIL Å LØPE 15 MINUTTER FØR DU SKAL STARTE. GÅ INN I STARTFELTET NÅR SPEAKER ANNONSERER AT DIN FARGE SKAL FORBEREDE SEG TIL STARTEN. IGJEN – STILL DEG GJERNE BAK EN FARTSHOLDER – SÅ BLIR STARTEN OPTIMAL FOR ALLE. FØLG ANVISNING FRA SPEAKER OG VAKTER I STARTOMRÅDET – GÅ TIL PULJEN SOM STÅR PÅ DITT STARTNUMMER.

FARTSHOLDERE:

Fartsholdere vil stå klar tidlig i startfeltet – ikledd synlig høyt flagg – flagget er gult og markerer sluttid samt løpstempo. Bidra til et mest mulig optimalt startfelt ved å stille deg opp bak den fartsholder som passer din angitte sluttid.

Les mer om årets fartsholdere her

TIDTAKING OG RESULTATINFO:

Startmattene ligger 15,5 meter foran målportalen, tiden starter her – tar du selv tiden med GPS – trykk «start» når du passerer mattene.

Vi benytter i år tidtaking fra Ultimate Sport Service. Link til live resultater kan dere finne på Ultimates hjemmeside www.ultimate.dk. Ultimate tilbyr og en egen «app» som dekker alle deres løp. Her kan man markere de man kjenner som favoritter og følge dem underveis. Tips gjerne venner og familie om appen til Ultimate.

Android: Last ned appen her

iPhone: Last ned appen her

Alle løpere vil få oppgitt nettotid på resultatlistene. Det settes opp en klokke ved målgang, denne viser bruttotid (bruttotid er tid fra startskuddet kl 11:00) – egen nettotid gis på tiden du løper over start og så krysser mål.

SMS: Løpere som har lagt inn sitt mobilnummer vil få SMS med resultat etter målpassering.

APP: Ultimate har også utviklet en egen app – ideell for å følge med løp og resultater, se mer hos Ultimate

LØYPEKART OG OMRÅDEKART:

Løypekart kan ses her, og klikk her for å se løypens høydeprofil.

Publikum: Vis gjerne løypekartet til venner og familie, det finnes mange flotte plasser langs løypen for publikum.

DRIKKESTASJONER:

Det vil være 4 drikkestasjoner. På drikkestasjon 1 serveres det kun vann – drikkestasjon 2,3 og 4 serverer både vann og sportsdrikke (Squeezy sportsdrikke).

1. Speidermarken (Stokkavannet) – kun vann
2. Hålandsvannet ved parkering langs fylkesvei 409 – vann og sportsdrikke
3. Friheim (mellom Hålandsvannet og Stokkavannet) – vann og sportsdrikke
4. Stokka – vann og sportsdrikke

Ekstra boost: I tillegg til drikkestasjonene over – stiller Centrica Energy med colastasjon i Mosvannsparken.

Ved målgang kan man velge mellom vann eller Cola. I tennishallen får man servert lapskaus fra Servit. Matkupongen finner du ved siden av bagasjelappen, øverst på startnummeret.

PARKERING OG ADKOMST:

Vi oppfordrer folk om å gå, løpe, sykle eller ta buss til start og målområdet. Det er ikke lett å finne parkering i området.

Området er tilgjengelig via sykkelstier og ved å bruke kollektivtransport. Det er sykkelparkering ved Stavanger Forum. For de som kjører er det flere parkeringsmuligheter – både «P-Siddis» og «P-Forum».

Viktig: Det avholdes årskonferanse for tannlegene i Forum Expo, deler av området er derfor sperret av og det vil nok være vanskelig å finne parkering.

TØYOPPBEVARING OG GARDEROBER:

Det vil være en egen sone for bagasjeoppbevaring inne i Tennishallen – husk å fest på bagasjelapp, det vil også være vakter her.  Ved denne sonen vil det og bli satt opp to telt – ett for menn og ett for kvinner, hvor man kan skifte til tørt tøy etter løpet. Arrangør tar ikke ansvar for bagasje og verdisaker som legges her.

Løpere vil ikke ha tilgang til garderober, og det finnes ikke dusjmuligheter i området. Vi anbefaler at løpere pakker en lett sekk, med et lett skift – slik at man kan bli fort tørr og varm etter målpassering.

MINI-EXPO:

Før (10:00-12:00) og under løpet (12:00-15:00) vil det være noen få utstillere og salgsboder i Tennishallen. Her vil man kunne se på produkter fra XXL og Salomon, samt Ron Hill og Squeezy. Det vil og være noen klinikker som tilbyr gratis massasje etter løpet.

PREMIERING:

Alle løpere får medaljer, drikke og varm mat etter passering av målstreken.

De tre raskeste kvinner og menn som havner på pallen får pengepremier, les mer om det her.

HMS / Medisinsk info:

Medisinsk personell og løpslege vil være synlig til stede. «Lytt til kroppen» og ikke løp hvis du er syk. Ta hensyn til andre løpere, passer skånsomt. Meld fra til løypevakter hvis du ser at noen andre løpere trenger hjelp. Er det behov for akutt hjelp i løypen – stopp forbipasserende og be dem varsle 113.

BILDER:

Vi har flere engasjerte fotografer som vil ta bilder av glade løpere, ser du en med kamera – smil! Bildene vil vi forsøke å publisere så raskt som mulig. Følg med på Facebook (evt. publiserte bilder som ønskes fjernet bes linkes til i en e­post, skriv til oss på facebook eller lop@gti-friidrett.no

SOSIALE MEDIER:

@3sjoerslopet / #3sjoers

>>>Følg oss på instagram @3sjoerslopet

INSTAGRAM-KONKURRANSE: Alle som legger ut bilder på løpsdagen på instagram og tagger dem med både #3sjoers og #kondis er med i trekningen av et gavekort på 500 kr hos Löplabbet. Vi trekker 5 vinnere søndagen etter løpet. Husk kravet for å bli trukket er at bildet må være tagget med både #3sjoers og #kondis

SIKKERHET:

Deler av løypen går gjennom nabolag­ her vil det være barn som leker og ikke minst både syklister, biler og kanskje andre løpende.

Vennligst vis hensyn. Ved veivalg, svinger og veioverganger ­ følg med på vakter og deres anvisning.

Løypen er godt merket – og la oss gjøre passering smidig:

Løper du forbi noen? >>> Hold venstre (Tenk motorvei…)

Holder du farten i feltet? >>> Hold høyre (Tenk motorvei…)

1 Comment

Comments are closed.