Som arrangør, så legger vi vekt på å legge til rette for et arrangement som ikke medfører økt smitte. Men vi er også avhengige av den enkelte av våre kjære deltakere, skal vi lykkes med dette.
Se her for hva vi forventer av deg:

Hvordan unngå smittespredning?

  1. Er du syk, hold deg hjemme.
  2. God hånd- og hostehygiene.
  3. Hold minst 1 meter avstand til andre.
  • Personer som er smittet av korona, sitter i karantene, eller har symptomer på luftveisinfeksjon, som for eksempel sår hals, rennende nese, hoste eller nedsatt allmenntilstand, skal ikke delta i løpet.
  • Dersom du kan unngå å bruke offentlig transport til arrangementet, så gjør det. Vi anbefaler å gå eller sykle til startområdet.
  • Når du er ute i løypa, ikke glem å vise hensyn til de som er nær deg, om du må snyte nesen.
  • Minimum 1 meter avstand, gjelder hele tida; før, under og etter løpet.
  • Det vil være tilbud om håndsprit flere plasser. Bruk dem etter behov, og hold hendene rene.
  • Ta på deg klistremerket, som følger med i startnummerkonvolutten, på oppvarmingstrøya, slik at du og funksjonærene lett kan sjekke om du er i riktig sone.
  • Opphold deg så lite som mulig i Mosvangen før løpet. Vi anbefaler at man varmer opp et annet sted.
  • Etter løpet, bes alle om å unngå unødvendig opphold i målområdet og i Mosvangen.
  • Publikum eller trenere har ikke tilgang til området vi bruker ved Mosvangen.

Hvordan er området oppdelt, og hvordan skal vi starte?

De 600 påmeldte deles opp i 3 arrangement, med hver 200 deltakere. Arrangement 1 skal møte opp i Mosvangen. Alle tre arrangementer starter herifra. Arrangement 2 skal før start oppholde seg i parken på Våland, oppå lokket til den nye tunellen ved E-39. Arrangement 3 skal fra Gamlingen, inn i undergangen på E-39, og være på den store marka som er der (ved Siffen).

Arrangement 1 har startnummer 1-200, og begynner å sende ut folk hvert minutt fra kl 11:15. Startnummeret for disse vil være lyseblått, og de har fått et lyseblått klistremerke som de skal bære på oppvarmingstøyet. Hvert heat har 25 deltakere. Først sendes 1-25 ut, så 26-50 etc. Hver startplass er merket.

Så ca kl 11:25 rykker arrangement 2 inn i startområdet. Disse skal da ha avlevert sin bagasje i teltet for dette i sin tildelte sone. Første heat her starter kl 11:35.
Arrangement 3 rykker inn i startområdet ca kl 11:45, og har sitt første heat kl 11:55. De har også eget bagasjetelt, og man skal være ferdigskiftet før man går inn i startområdet.
Arrangement 2 vil ha røde startnummer, i nummerserien 201-400. Arrangement 3 vil være gule, og har startnummer fra 401 og oppover. Disse skal også ta på seg klistremerket på yttertøyet før start.

Områdekartet over Mosvangen, ser du her. Her ser du hvor de 3 ulike sonene er.