Ofte Spurte Spørsmål

Lurer du på noe som ikke blir besvart på under anbefaler vi at du tar kontakt med løpsleder på epost lop@gti-friidrett.no

Hva koster det å delta?
Første uka er prisen kr 400. Ut juni er prisen kr 480, ut august kr 580, og så kr 680. Prisen inkluderer adminstrasjons- og kortgebyr.
I tillegg kommer lisens til Norges Friidrettsforbund på kr 50. De som er født mellom 1999-2008, betaler halv pris.

Når starter løpet?
Pulje 1. Lyseblått startnummer. Tid: 1:05 – 1:35. Start kl. 12:00
Pulje 2. Rødt startnummer. Tid: 1:40 – 1:45. Start kl. 12:03
Pulje 3. Gult startnummer. Tid: 1:50 – 1:55. Start kl. 12:06
Pulje 4. Grønt startnummer. Tid: 2:00 – 2:05. Start kl. 12:09
Pulje 5. Rosa startnummer. Tid: 2:10 – 3:15. Start kl. 12:12

Hvordan foregår startene?
– Start- og målgang er på sykkelstien utenfor Forum Expo på Tjensvoll. Det være to puljer på sykkelstien og to puljer som venter utenfor. Vi anbefaler at du finner ditt startfelt 10 minutter før din egen starttid.

Når får jeg vite hvilken pulje jeg skal være i?
– Mandag 30. oktober trykkes startnumrene. Når dette er gjort, vil man kunne sjekke sitt eget startnummer og puljenummer på deltakerlista. Det vil også komme en e-post og sms i dagene før løpet, som oppgir startnummer, og som du kan vise ved henting av startnummer.

Er det mulig å kjøpe årets t-skjorte eller endre størrelsen?
– Frem til 28 november kan du både kjøpe denne eller endre størrelsen via ordinær påmelding eller via selvbetjening.
Det vil også være mulig å kjøpe årets t-skjorte på startnummerutdelingen. Men det kan da være størrelser vi er utsolgte for.

Er det mulig å skifte tøy og få oppbevart bagasjen?
– Ja, skifte kan man gjøre i eget telt. Bagasjeinnlevering er oppdelt etter startnummer; 1-199, 200-399 etc.
Vi anbefaler ellers at løpere tar med seg noe ekstra tøy, slik at man kan ta på seg noe tørt og varmt etter målgang.
Vær oppmerksom på at vi i år skal benytte den vestlige delen av hallen, og at inngangen til hallen derfor er endret i forhold til tidligere.

Hvordan er det best å komme til starten på løpsdagen?
– Vi anbefaler sterkt  å ankomme til fots, sykkel eller buss, da det er svært mange andre på messeområdet. Det er derfor begrenset med parkeringsmuligheter i «P-Forum»  og P-Siddis».

Har løpet en egen hashtag?

– Ja, bruk #3sjoers, #irun3sjoers eller #irunstavanger

Jeg overtok ett startnummer i siste liten fra noen – kan jeg selv endre navnet på nummeret i systemet?
– Ja dette kan du gjøre selv, bare gå hit og følg instruksjoner: https://3sjoers.no/endring-av-pamelding-kjopsalg-av-startnummer/  – skal du selge din plass anbefaler vi at du legger denne ut på www.finn.no.

Hvilke fartsholdere tilbyr dere i år?
– Hvert femte minutt mellom 1:20 og 2:30.

Hvilke premier deles ut?
– Alle deltakere får en flott medalje.
Vi har også hedersmedaljer for de som har deltatt 5, 10 og 15 ganger. Er det din tur å få denne, så spør etter den når du henter ditt startnummer. Du kan finne dine tidligere deltakelser her.
Beste kvinnelige og mannlige 40, 50, 60 og 70-åringer får gavekort på 500 kr på Løplabbet.
Utdeling til beste 40 og 50-åring skjer kl 14:20. Beste 60 og 70-åring for gavekort kl 14:30
Løpets 3 beste menn og kvinner får pengepremier på 15.000, 10.000 og 5.000 kr. Utdeling skjer kl 14:10
Settes det løyperekord, belønnes det med 10.000 kr.
Ønsker du å få inngravert tida di på medaljen, kan du bestille dette via påmeldingen. Det koster kr 50.
Du vil da få tilsendt et metallkort i etterkant av løpet, som kan festes på metallbåndet.

Jeg har løpt flere år, men husker ikke når og hvor mange ganger – kan jeg se dette en plass?
– Ja – på denne linken finner du en oversikt hvor du kan søke opp ditt eget navn.

Har dere en hotellavtale?
– Vi kommer tilbake til dette når denne er klar.

Er det vakter langs løypen?

– Ja, det vil det være svært mange vakter. Vi oppfordrer likevel alle til å studere løypekartet nøye i forkant av løpet.

Løypen – er den lik som før?
– Det blir i år to endringer. En ved Mosvatnet, hvor vi tar en liten avstikker fra hovedstien og en i Tjensvollkrysset, hvor vi ikke lenger løper rundt krysset, men tar korteste vei ut .

Er det toaletter langs løypen?
– Ja, det vil være toaletter etter ca 7, 12, 15 og 18 km.

Er det toaletter i målområdet?
– Det vil være toaletter utenfor startområdet. Vi anbefaler ellers å bruke toalettene inne. Disse er lokalisert nederst i gangen av hallen.

Hva mat og drikke serves i målområdet?
– Man får en banan og en vann / Cola. Lapsskaus får du inne i hallen.

Er det en makstid?
– Ja, den er på 3,5 timer.

Hva tilbys på drikkestasjonene og hva kommer først og sist?
– Første drikkestasjon tilbyr kun vann. Stasjon 2-4 tilbyr sportsdrikke og vann. Sportsdrikke serveres alltid først. Sportsdrikken er Sqeezy appelsinsmak. Stasjon 5 har først Cola, så vann.

Hvor langt er det mellom drikkestasjonene?
– Det er 3-4 km mellom hver drikkestasjon.

Serveres det mat på drikkestasjoner?
– I utgangspunktet ikke, men på stasjon 5 er det utdeling av seigmenn på siste bord.

Er det mulig å få tatt seg en dusj etter løpet?
– Ja, i Vikinghallen. For å komme deg dit, kan du benytte broa over veien i fra målområdet. Garderobene blir merket med «Dame» og «Herre», og er lokalisert i etasjen hvor fotballhallen er.

Kan jeg delta med barnevogn?
– Nei, vil tillater ikke deltakelse med barnevogn, rullestol eller lignende, dette grunnet vårt fokus på sikkerhet for alle som er involvert i vårt arrangement.

Kan jeg ha en syklist med meg i løypen?
– Nei, vil tillater ikke at en syklist følger en løper. Det er en sikkerhetsrisiko for de andre løperne og en unfair ovenfor andre deltakere. Overtredelse av dette kvalifiserer til diskvalifikasjon av deltakeren.

Jeg ønsker ikke at mitt resultat skal vises på nettet – hva må jeg gjøre?
– Skriv til Ultimate Sporte Service på mail@ultimate.dk – senest en uke etter løpet, opplys om ditt ønske samt navn og startnummer.

Når arrangeres 3-Sjøersløpet neste gang?
– I 2023 blir det lørdag 4 november, og i 2024 blir det 3 november.